Vid studerandehälsovården jobbar hälsovårdare Ann-Sofie Brännkärr-West tisdag-torsdag. Ta kontakt ifall du behöver en tid till hälsovårdare eller skolläkare!

Studerandehälsovården har  ny telefontid kl 12.30-13.00, telefonnummer 040-158 8901 ti-to eller 050-3214 920 (må och fr). Vid icke brådskande ärenden kan du kontakta via Wilma/ mail; förnamn.efternamn@malax.fi /sms, för att få en tid. Kom ihåg att uppge namn och klass! Behöver du som är myndig elev ett sjukintyg så tar du kontakt/telefon kl 12.30-13.00, samma dag du behöver sjukintyget. Sjukintyg kan inte skrivas retroaktivt.

Olycksfall omhändertas utan tidsbokning.

Preventivmedel och rådgivning kan skötas hos studerandehälsovården. Ni som studerar vid gymnasiet har möjlighet att få gratis preventivmedel/kondomer.

För andra årets studerande ordnas en hälsoförfrågan, besök hos hälsovårdare och skolläkare.

Eventuella ändringar i telefon/öppethållningstiderna meddelas på Wilma anslagstavlan.